14 Mart 2012 Çarşamba

IMANY




Imany... Henüz muhteşem sesinden, derinden bi yerlerden etkileyen yorumundan başka, hakkında pek bilgi sahibi olmak mümkün değil. Ama sadece iki şey yetiyor hakkında yazmaya: sesi ve yorumu.  Soul ve jazzı dingin sesiyle fısıldıyor adeta. Hem Buika'dan, Hindi Zahra'dan,  Nina Simon'dan bişeyler bulmak hem de bambaşka tatlar almak mümkün. Yeni tanıştığım ve tanışır tanışmaz playlistmin başına geçen isim, albümün de eklenmeli bunlara mutlaka. 2011'in en güzel keşiflerinden olan bu sesi kendime mi saklamalıydım bilemedim ama siz de bu güzellikten mahrum kalın istemedim. Tabi zenci gırtalığı kadınlara benim gibi ayrı bi tutkunuz yoksa bilemeyeceğim.
Not: Hakında bilgi sahibi olmak zor olsa da sınırları zorladım; Komor Adaları asıllı olan Imany'in gerçek adı Nadia Mladjao'ymuş. 1979 yılında Fransa'da ailesinin onuncu çoçuğu olarak dünyaya gelmiş. 17 yaşında mankenliğe başlamak için Amerika'ya gitmiş. 7 yıl sonrasında da ani bir kararla, şan dersleri almak için Fransa'ya dönmüş ve tesadüf eseri prodüktörü ile tanışıp bizlerle buluşmuş ve müziğe başladığı sene içinde (2011) "Disques d'Or" (Altın Plak) sahibi olmuş.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder